onsdag 19. januar 2011

Blomsterbutikken 19.01.2011

WOW! Tiden går så alt for fort. Nå har jeg vært på blomsterbutikken hver onsdag i ett halvt år. Og nå skal jeg tilbake. Miljøet er ubeskrivelig der, og folkene er de fineste som finnes. Så her trives jeg kjempe godt!
Jepp da, så i dag da jeg kom, hjalp jeg Berit å sette ut de blomstene som skulle ut. Og da det var gjort, og Vivvi kom, så ble det kaffe og slærving som vanlig. Godt å kunne starte dagen slik. Og onsdager er rolige dager, så var heller ikke så mange kunder i dag. Så istede for å ekspedere kunder som ikke kom, så ble jeg satt til å lage grupper. og det gjorde jeg, satt primulaer oppi fat, og pyntet.
Her har jeg noen eksempler på hvordan jeg satt de opp.


Hvorfor denne ble opp ned, det lurer jeg og på....

























En slik gruppe, koster alt fra 90kr, så kommer prisen an på hvor mange blomster man skal ha, eller hvilken potte man skal ha, eller pynt. Jeg lagde 10-12 forskjellige oppsatser.

Da dette var gjort, og det var fortsatt ingen kunder, (var jo så klart noen, men var veldig få....) så skulle Berit lage noen dekorasjoner som skulle ut. Det skulle være 3 helt like, så hun lagde to, så skulle jeg lage den siste. Kunden skulle ha fargene hvitt, svart og gull. Men vi hadde ikke noe svart og gull bånd, så Berit lagde en variant på svart og gull bånd. Men jeg ville ikke prøve, for det så innvikla ut, så hun lagde de to som jeg skulle lage.
her er de tre dekorasjonene.
Dette er alle tre, bare siden av hverandre. 














Da dette var gjort, så ble var det fortsatt veldig lite å gjøre, så jeg fant frem noen Merta-liljer, Gren-nellik og noe "punte-grener" (vet ikke hva det heter), Og lagde en bukett. Men jeg liker egentlig ikke å lage buketter, for jeg har ikke fått så mye læring i det, men så lenge jeg skulle lage en til meg selv, så er det liksom helt greit.
Jeg lagde buketten bare for å ha noe å gjøre.
Jeg har lært at om man ikke har noe å gjøre, sånn generelt alle jobber, så finner man på noe å gjøre. For det ser ikke bra ut å bare sitte på ræva hele dagen, uten å gjøre en innsats for å ha noe å gjøre.
Her er bilde av buketten.






















Jeg føler ikke jeg er flink med buketter enda, men øvelse gjør mester, er det ikke det de sier da.

Så dagen i dag har vært en kjempe bra dag, og jeg har fått gjort masse.

1 kommentar:

  1. Utrolig flink du er blitt:) Tenk hvor flott det blir å komme til Vea:) Spennende;) Er jo ikke umulig å fast jobb eller lærlingplass i butikken på Flisa....du er jo veldig godt likt der:)) Stå på!

    SvarSlett